Élményt adunk, ami által Te is átéled és megérted azt, hogy a történelem izgalmas és tanulságos. Hogy hozzánk tesz. Hogy érdemes foglalkozni vele. (Mi ezt csináljuk.)
Programjainkon a drámapedagógia, a játéktervezés, és – különösen a múzeumokkal megvalósuló programok esetében – a múzeumpedagógia eszközkészletét használjuk.
Válassz programot!
Programunk egy interaktív iskolai megemlékezés. A kidolgozás során szorosan együttműködünk azokkal a diákokkal, akik vállalják, hogy “beépített emberként” kulcsszerepet vállalnak a program levezetésében.
Az esemény az átéltek közös feldolgozásával zárul, ami tanórán is folytatható.
A megemlékezés 45 perce alatt a diákok nem csak 1848 márciusának eseményeibe és forrásaiba nyernek betekintést, hanem a forradalmak tavaszának hangulatát is átélik.
A játékosok mondták:
"Jól lehetett üzletelni. Izgalmas volt, főleg, hogy kiadók, írók és főpincérek voltak és betekinthettünk ebbe a világba."
"Jól meghatározott szabályok, jól felfogható értékrendszer, pörgős játékmenet."
"Tetszett, hogy nem voltak olyan percek, amikor nem csinált semmit az ember, mert folyton folyvást történt valami."
"Egy igazán jó csapatépítő játék, ami nem csak a testi mozgásodat, hanem az elmédet is megmozgatta."
A játékot a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum honlapján keresztül tudod megrendelni. Kattints ide!
Az osztályt 1956-ba repítjük vissza. Az óra célja, hogy résztvevőként újra átéljék azokat a helyzeteket, meghozzák azokat a döntéseket, amiket 1956 őszén meg kellett hoznia egy diáknak. A 90 perces változatban a forradalom utáni első tanítási nap is megjelenítésre kerül.
Résztvevők mondták:
"Sokkal izgalmasabb, ha úgymond a »saját bőrünkön« érezzük az eseményeket."
"Érdekes volt más fejével is gondolkodni, egy másik társadalom érdekében."
Az Eötvös család apáinak és fiainak a sorsát követjük a felvilágosult abszolutizmus idejétől a Monarchiáig interaktív, játékos formában. Az egyes generációk közötti viták és az végig megmaradó eszmék megismerése által nem csak a család, hanem Magyarország gondolkodását ismerjük meg a nemzetté válás folyamatában.
A program rövidebb változatában az 1832-es országgyűlésre látogatunk el, ahol a család három genreációja is aktív politikus volt. A hosszabb változatban - a tudós és miniszter Eötvös Loránd beemelésével - az egyes generációk fénykorában meghatározó ügyek mentén közel másfél évszázad legfontosabb ügyeit vesszük végig.
Résztvevők mondták:
"Valószínűleg ha csak ilyen óráink lennének, nem félnék az emelttől."
"Tetszett: az összefüggések megismerése, a hangsúly a folyamaton volt és így érthetőbb volt, mint sima tényekkel."
A program során a diákok egy aradi vértanú bőrébe bújva, teljesen új szemszögből ismerik meg a szabadságharc történetét és hősünk dilemmáit.
Résztvevők mondták:
"Nagyon jó volt, sokat lehetett belőle tanulni, és megismertük belőle a szereplőket, sokkal jobban megértettem a következményeket."
"Több témában lehetne ilyen."
A Múzeumi Játékmustra az Open History és a Magyar Nemzeti Múzeum együttműködésével valósul meg. Célunk, hogy az oktatási célokat is szolgáló játékoknak és múzeumi szakembereknek biztosítsunk közös fórumot szakmai eseményekkel és a Múzeumi Játékmustra csoporttal.
Ha egy gondolatot viszel magaddal, ez legyen az: a múzeum a felfedezés és az élmények helyszíne. Ezúttal az önfeledt játék-élményé.