Beszéljünk fontos dolgokról! Mihez kezdhet egy történelemtanár? Hangot adunk azoknak a témáknak, amik csak a tanári sarkában, vagy magánbeszélgetésekben merülnek fel. Nem politizálni vagy sajnálkozni fogunk, hanem nehézségeket azonosítunk, és megoldási javaslatokat fogalmazunk meg. Mik azok a kérdések, a Te fejlődésed szempontjából kulcsfontosságúak, de a szakmai fórumokon alig esik róla szó? Mi az, amire a szakma nem fordít elég figyelmet? Mivel válhat (még) vonzóbbá a (töri)tanári pálya?
Ezzel a szöveggel tettük ki a posztot, Ti pedig – különböző fórumokon – fel is tettétek a kérdéseiteket. Mivel Lilivel nem látjuk belülről a közoktatást, meghívtuk Noémit is, aki történelmet tanított, most meg nem mellesleg a History Hack csapatában is tevékenykedik.
Ezekre a kérdésekre keressük a választ:
- Nemzeti mítoszaink. Mit kezdjünk a 19. századi nemzetképpel a 21. században?
- Korszakolás. Hogyan lehet jól csinálni?
- Gamification, élménypedagógia , edutainment. Fogalmak a fejünkben.
- Tárgyak szerepe az oktatásban
- Közoktatás és múzeumpedagógia/élménypedagógia viszonya.
Legyen véleményed, vitázz velünk, az visz előre! Ha pedig tetszik, akkor oszd meg, hogy másokhoz is eljussanak a gondolatok!
A beszélgetés a History Hack kapcsán valósult meg. Te tudod, mi ez? Nézd meg! Sőt: szerezz ötleteket, kölcsönözz gondolatokat!