Történelemoktatás | 2. Open History Broadcast

rdaruszinyi

Beszéljünk fontos dolgokról! Mihez kezdhet egy történelemtanár? Hangot adunk azoknak a témáknak, amik csak a tanári sarkában, vagy magánbeszélgetésekben merülnek fel. Nem politizálni vagy sajnálkozni fogunk, hanem nehézségeket azonosítunk, és megoldási javaslatokat fogalmazunk meg. Mik azok a kérdések, a Te fejlődésed szempontjából kulcsfontosságúak, de a szakmai fórumokon alig esik róla szó? Mi az, amire a szakma nem fordít elég figyelmet? Mivel válhat (még) vonzóbbá a (töri)tanári pálya?

Ezzel a szöveggel tettük ki a posztot, Ti pedig – különböző fórumokon – fel is tettétek a kérdéseiteket. Mivel Lilivel nem látjuk belülről a közoktatást, meghívtuk Noémit is, aki történelmet tanított, most meg nem mellesleg a History Hack csapatában is tevékenykedik.

Ezekre a kérdésekre keressük a választ:

  • Nemzeti mítoszaink. Mit kezdjünk a 19. századi nemzetképpel a 21. században?
  • Korszakolás. Hogyan lehet jól csinálni?
  • Gamification, élménypedagógia , edutainment. Fogalmak a fejünkben.
  • Tárgyak szerepe az oktatásban
  • Közoktatás és múzeumpedagógia/élménypedagógia viszonya.

Legyen véleményed, vitázz velünk, az visz előre! Ha pedig tetszik, akkor oszd meg, hogy másokhoz is eljussanak a gondolatok!

A beszélgetés a History Hack kapcsán valósult meg. Te tudod, mi ez? Nézd meg! Sőt: szerezz ötleteket, kölcsönözz gondolatokat!

Vélemény, hozzászólás?