Így kell szakmai napot szervezni!

Több a kreatív energia van a rendezvényben, mint egy „szokásos” konferencián. Ez a meghirdetésnél, a szervezők kommunikációjából is látszott. Itt egy példa:

Sokszor a „tartalom minden, a forma semmi” elvet követik a szervezők – pedig ha nincs külcsíny, akkor élvezhetetlen a belbecs. (Ádám írt cikket közel két éve.) Ezt a hibát nem követte el a KÖME, amikor az Értékeld a látogatót! szakmai fórumot szervezte.

Nem az előadások tartalmát és workshopok megállapításit fogom itt boncolgatni, hanem arról lesz szó, hogy hogyan tedd a szakmai rendezvényedet élményszerűvé. És hogy miért kell egy szakmai programot élménnyé tenni? Azért, hogy minél több információ megmaradjon belőle: hogy valami nyomot hagyjon a két fülünk között. Nézzük, hogyan lehet ezt elérni! Vagy hát: hogyan érte el a KÖME?

Az esemény előtt

Már a regisztrációnál is olyan innovációra lettem figyelmes, ami alapvetés kéne, hogy legyen, de sokszor elfelejtik. Ismered ezt a kérdést? „Hm, regisztráltam én már erre? És vajon melyik workshopot jelöltem meg?”

A Google űrlapok tudnak visszajelzés küldeni arról, hogy kitöltötted a regisztrációt. Csak annyi kell, hogy az email-címek begyűjtését engedélyezed, és bepipáld, hogy a kitöltő is kapjon visszajelzést. Így megelőzöd a fenti kérdéseket, hiszen email-ben megkapta a résztvevő azt, hogy hova jelentkezett. Sőt, azt is beállíthatod, hogy módosítani is tudja!

E mellett külön figyelmesség, ha időben (pl. egy héttel az esemény előtt) küldesz egy kedves e-mailt a fontos infókkal. „Ja, igen, erre elmegyek, mert fontos esemény!” – emlékezteti magát a résztvevő.

Szakmai =/= unalmas

Mit lépett a KÖME, hogy ne legyen unalmas a szakmai nap? Nézzük a módszereket!

Játékosított belépő. A regisztrációnál kapott gesztenyét helyezhettük el egy üvegben.

A módszer szuper, de szerintem a kérdést és a válaszokat is jobban meg lehetett volna fogalmazni. Őszintébben és szívesebben azonosul a résztvevő pozitív üzenetekkel. Pl. a „Kevés a tudásom a témában” pozitív megfogalmazása lehetne „Tanulni jöttem!” . Nekem problémát jelentett, hogy hova dobjam a gesztenyét: valószínűleg bizonyos társaságban akár szakértő is lehetnék, de nem gondolom, hogy összességében különösen sokat tudnék a témában.

Mindenesetre ez a „játék” már felkeltette az érdeklődésemet, és arra sarkallt, hogy akarjak valamit az eseménytől.

Alapvetés, de fontos: működött a hangosítás, láthatóak voltak a diák, kényelmesek (és sokszor írófelülettel ellátottak) a székek. Ha jól működik egy konferencia, észre sem veszed ezeket!

A rajzolás zseniális volt:

Technikai lehetőségek + egy nagy marék kreativitás = pazar megoldás. Lényegében a jó ppt-t helyettesíti a rajz: vizuálisan is tudod követni az eseményeket, és ha elkalandozol, hamar újra képbe kerülhetsz. Viszont nem olyan egyszerű megcsinálni. Próbáld ki! Indíts el egy előadást, beszélgetést (mondjuk ezt), és rajzold folyamatosan!

A KÖME a Grafacity csapatát kérte fel, akik gyakorlatilag végigrajzolták a napot. Ez azt is jelenti, hogy minden előadásról van egy rajzolt vázlat.

Amit még tanulnuk: a workshop

Az előadások mellett workshopok voltak, ami egy elég nagy előrelépés. Körbe ülünk, így kevésbé kerülnek elő a telefonok, és bármikor hozzászólhatsz. Tehát összességében sokkal jobban rá vagy szorítva arra, hogy figyeld az eseményeket, és érdemes is, hiszen Te is alakíthatod őket. Ha unalmas, közbeszólhatsz, nem úgy, mint egy szekción, ahol két félrement téma vagy rossz előadó után már csak a kávé ment meg az elalvástól.

Egy kicsit azt éreztem, hogy a workshop műfaját még egy kicsit tanuljuk. Nekem fura volt, hogy 5-6 vezetője is van egy műhelynek, de megértettem, hogy miért. Mindenesetre az első 45 perc így is a bemutatkozással és a felvezetéssel ment el – ez szerintem lehetne informatívabb, pörgősebb. Mint általában, itt is a beszélgetés része volt a legizgalmasabb, és még lett is volna benne, csak lejárt az idő.

Amúgy mi ez? Táblára rajzolni a 21. században? Szerintem teljesen menő! Ráadásul olyan ábrák kerültek fel, amik segítették megérteni azt, hogy milyen folyamatokban érdemes gondolkodni.

Külön kiemelném, hogy volt profi fotós és operatőr az eseményen, kíváncsian várom, hogy mikor kerül megosztásra az Értékeld a látogatót! aftermovie!

Ha csak átpörgetted, itt mindenképp kezdj el olvasni!

Minél többet van aktív szerepben a résztvevő, annál hatékonyabb és élvezetesebb az eseményed. Vegyél példát a KÖMÉ-ről , és legyél innovátor! Bátran használj be a fentiekhez hasonló, aktivitásra sarkalló játék-elemeket!

Legyen egy kicsit játék a szakmai nap! A Múzeumi Játékmustra például teljesen játék lesz, magas szintű szakmai tartalommal. A téma a múzeumi játékfejlesztés, a helyszín a Nemzeti Múzeum, az időpont április 5-e.

Ilyen esemény még nem volt, mondom, mire számíts:

  • Szakmai nap: Alászállás a játékosítás bugyraiba. Az antik Alvilágban szerezzük meg a játékfejlesztéshez szükséges Tudást, és építünk kapcsolatot múzeumi szakemberek és játékfejlesztők között a nap első felében. (Regisztrálj most, hogy biztos ne maradj le! Kattints ide!)
  • Múzeumi Játékmustra. Délutántól estig játékkal telik meg a múzeum épülete! Társasjátékok, szerepjátékok, alkalmazások válnak kipróbálhatóvá. Olyanokat hívunk, akik tanítanak is a játékkal, így egy nagy inspirációbombára számíthatsz. Résztvevőként a facebook eseményt javaslom, ha pedig te is hozni szeretnéd a játékodat, akkor írj nekünk! (openhistory@openhistory.hu)

Vélemény, hozzászólás?